4 July 2006

Pirateria naste branduri.... si face bani

Sunt un mare iubitor de muzica Gotica. Drept urmare am fost la doua din 3 concerte de gotic care au avut loc in Bucuresti - NightWish si Lacrimosa (la Therion nu am putut ajunge).

Muzica super, un public pe care rar il intalnesti la concertele bucurestene... oameni din toate categoriile posibile si imposibile ale segmentarii demografice, toti uniti prin preferintele muzicale.

Ceea ce este surprinzator este numarul mare de spectatori. Motivul pentru care spun ca a fost mare este mediatizarea scazuta a acestui gen de muzica. De asemenea albumele originale sunt greu de gasit si scumpe.

Deci pirateria prin DC si prin CD-uri cu mp3-uri este cea care a creat comunitatea celor care asculta Gotic. Personal am descoperit genul in liceu cand am primit de la o tipa o caseta (sunt convins piratata) cu Therion. Apoi prin facultate am primit tot de la o tipa un CD plin cu mp3 -uri de la Night Wish... iar despre Lacrimosa am aflat in liceu ascultand la un coleg o caseta... Piratata.

Concluzia pe care o trag este ca pirateria a facut posibila popularizarea genului de muzica si implicit vanzarea de bilete la concerte. Chiar daca banii din "vanzarea / distributia" de muzica nu au ajuns in conturile trupelor, banii din concerte au ajuns (cel putin partial).

Pana la urma pirateria ajuta la crearea brandurilor si la generarea incasarilor pentru trupe. Poate asa sa se depaseasca criza pirateriei din piata de muzica la nivel mondial.

Oamenii nu prea mai sunt de acord sa cumpere produsul "muzica inregistrata", dar cu siguranta sunt dispusi sa cumpere produsul "Muzica live + experienta".

1 comment:

Anonymous said...

"Pana la urma pirateria ajuta la crearea brandurilor si la generarea incasarilor pentru trupe", ai spus tu.....

Eu cred ca cea mai indicata cale ar fi aceea ca, crearea unui brand puternic sa duca la disparitia pirateriei(in exemplul tau, cazul unei formatii muzicale).

Si logica este urmatoarea: un brand puternic inspira sentimente puternice si creaza fani, iar fanii sunt aceia care cumpara ceva in original. Intotdeauna un brand puternic te va impinge de la spate sa cumperi produsul care il reprezinta( ex: intotdeuna vei fi mandru sa dai 'nspe mil. pe o pereche de Nike, decat mai putin pe o pereche de Mike).

Asa, ca dragul meu, crearea unui brand puternic trebuie determine "popularizarea genului de muzica si implicit vanzarea de bilete la concerte" si nu pirateria.
bleah35@yahoo.com