8 January 2008

Despre Responsabilitate Sociala in 2007

Dragos Dehelean m-a rugat sa raspund la 3 intrebari despre Responsabilitatea Sociala din 2007.

Inainte de a raspunde ii felicit pe Dragos Dehelean si pe echipa de la Selenis pentru faptul ca se implica activ in CSR-ul romanesc.

Q1: Care au fost, din punctul tau de vedere, cele mai responsabile trei companii in 2007, si de ce?

R1: Petrom, Holcim Porsche Romania. Cred ca ii consider pe acestia 3 pentru ca au comunicat mai bine (sau am receptat eu mai bine). Sunt convins ca sunt si alte companii responsabile si care fac actiuni de CSR, doar ca nu am aflat eu despre ele.

Q2. Ce te-a nemultumit referitor la cum au inteles companiile din Romania sa demonstreze ca sunt responsabile social, in 2007?

R2. Pai ... sunt companii din Romania si unele dintre ele se ghideaza dupa un obicei de a face treaba pe jumatate. Am dat mai demult exemplul Porsche care au decis sa planteze cate un copac pentru fiecare masina vanduta. O masina in decursul vietii sale (aprox 20 de ani) produce mai mult CO2 decat absoarbe un copac in viata sa (aprox 70 de ani).

Q3. Ce te astepti de la companiile care activeaza in Romania, din punctul de vedere al responsabilitatii sociale, in 2008?

R3. Imi doresc sa se cristalizeze CSR-ul activ si CSR-ul pasiv. CSR-ul Pasiv este cel care ajuta la rezolvarea unor probleme din societate, dar care nu aduc beneficii majore pe termen lung - de exemplu grija fata de batrani. CSR-ul activ este cel care ajuta la rezolvarea unor probleme actuale si cu efecte pe termen lung - de exemplu impaduriri, programe educationale, implicarea companiilor in sistemul educational, de sanatate etc.

No comments: