2 March 2008

10 Amintiri din urbea Iesilor

Am avut o scurta vacanta in saptamana trecuta. Am fost pana la Iasi. 3 zile de plimbat prin oras si de hahait cu Andreia Andrei (brand backstage) si sora ei. Foarte fain...

Cu ce amintiri am ramas...
1. Nu cred ca pot uita prea curand tramvaiele din Iasi. Sunt "donate" de orasul Berna, dar elvetian in ele este cel mult faptul ca inca mai functioneaza mult peste durata lor de viata normala. Este o adevarata aventura sa mergi cu tramvaiul in Iasi. Este un fel de "montain ruse". Plus ca biletul este 1.5 RON ceea ce fata de Bucuresti este mai scump. Probabil ca diferenta nu vine din plusul de calitate al transportului ci din faptul ca poti merge cu un tramvai "de epoca".

2. Friptura Anei (sora Andreiei). O super friptura la cuptor dupa 7 ore de mers cu masina... prinde super bine.

3. Mari credinciosi iesenii... la fiecare 2 strazi mai gaseai cate o Biserica. Pe Bd. Stefan ce Mare si Sfant (inca nu pricep cum de l-au facut sfant pe unu' care daca i se parea ca un boier nu mananca frumos ii taia capul pe loc) bisericile sunt de o densitate remarcabila.

4. Business-ul religios al Mitropoliei Moldovei si Bucovinei. Fundatia Trinitas (care este a Mitropoliei) este omniprezenta. In primul rand cred ca Radio Trinitas bate ca acoperire Radio Romania. Apoi exista ziarul "Lumina" pe care il vand cersetorii in curtea catedralei mitropolitane, in Mall-ul din Iasi Trinitas are magazin de obiecte bisericesti etc...

5. Gropile - Da, din Iasi nu voi uita gropile care probabil ca se vor reduce incet incet ca numar prin faptul ca se vor uni intre ele. Nu credeam sa spun asta prea curand, dar drumurile din Bucuresti sunt parfum pe langa cele din Iasi... chiar daca ei nu au borduri ca ale noastre.

6. Amalgamul de stiluri arhitecturale. In Iasi gasesti pe o raza de cateva sute de metri cladiri din secolul XIX, blocuri comuniste si cladiri din sticla. Chiar si Piata Unirii este un exemplu foarte bun.

7. Marea de studenti. Cred ca media de varsta in Iasi este una foarte scazuta. Pe bd Carol I (unde este universitatea) este o adevarata mare de studenti. Noi am stat in cartierul studentesc, unde din nou un adevarat ocean de studenti. Frumos

8. Mall-ul. Iulius Mall din Iasi este un adevarat monument al comertului capitalist, un loc excelent pentru devalizarea cardurilor, portofelelor si altor locuri in care poti avea bani. Preturile sunt ceva mai decente decat in Bucuresti. Cafeaua la Nescaffee este chiar ieftina (4 RON un mocacino). In acest mall am scapat si eu cu bani... desigur am iesit fara, dar cu cateva achizitii de care sunt mandru.

9. Ciocatele mele... Da. La Iasi mi-am gasit Ciocate si le-am cumparat. Nu sunt exact asa cum imi doream, dar sunt ciocate :)

10. Pisoarele de la Hotelul "Tudor Palace"... Acest hotel este un fost camin studentesc renovat, care arata foarte ok pt un hotel de 2 stele... denumirea de Palace e exagerata. In ultima dimineata petrecuta la acest hotel am fost la WC-ul de la restaurant unde am constatat ca Pisoarele erau puse la o inaltime considerabila. Am masurat din ochi si pot spune ca erau undeva pe la 1.2 metri... pentru mine a fost ok (la limita, ce-i drept) pt ca am 1.81 metri, dar ma gandesc (ceea ce nu au facut cei care au amenajat baia respectiva) ce se intampla in cazul domnilor care au 1.6 - 1.7 metri... se ridica pe varfuri? Cer un scaun din restaurant?

Per total a fost o mini vacanta super frumoasa si relaxanta, ceea ce aveam nevoie de fapt.

No comments: