22 June 2008

Lectii de Anti-Business - cum sa iti nemultumesti clientii prin rahatzishuri

Vreau de ceva vreme sa scriu acest post... cum sa nu faci afaceri...

Sunt multe afaceri mici si mijlocii in care s-a investit destul de mult si mai ales pasiune... dar managerii iau decizii perfect justificabile din perspectiva lor, dar total aiurea din perspectiva clientilor ... si asa se naste cate o problema mare care a generat frustrarea clientului si la final cine credeti ca pierde ? Clientul sau cel cu afacerea?

Lectia nr 1 de Anti-Business.

Ia bani de unde nu trebuie sa ii iei.

Chiar daca o afacere este despre a lua bani de la altii (clienti) nu intotdeauna trebuie sa iei orice leu.

Iata o poveste... la inceputul acestui an am gasit cafeneaua Dorde care mi-a placut, am fost de multe ori acolo, am dus multa lume acolo, chiar am organizat primele intalniri PICANTe la aceasta cafenea. Am schimbat impresii cu patronul etc. Toate bune si frumoase. Patronul tot insista ca la el in cafenea se fac evenimente.

Andrei de la DaAfaceri avea de organizat un eveniment pt studentii din ASE si nu avea locatie. I-am propus sa vorbeasca cu patronul de la Dorde.

Pe langa faptul ca promova locatia odata cu evenimentul mai si aducea cam 60 de oameni in locatie... Domnul patron nu s-a prins de faptul ca daca le da acestor studenti locatia in timpul zilei cand oricum suiera vantul prin Dorde avea doar de castigat. Pentru ca din cei 60 (aprox) de participanti daca se intorceau 6 (adica 10%), acestia mai veneau cu cel putin inca 6 - deci 12 clienti, carora daca le placea se intorceau... Dar domnul patron habaar nu are de cum se aduc clientii intr-o astfel de locatie...

Le-a cerut celor de la DaAfaceri (care este un ONG studentesc) chirie pentru ca el are de platit salarii si alte cele... Chiria era un vax undeva intre 500 si 1000 de lei. (vorbesc de chirie nu de consumatie).

La final atat oamenii de la DaAfaceri cat si noi PICANTii nu am mai calcat pe la Dorde. Ganditi-va ca doar la intalnirile PICANTe aduceam cam 10 - 15 clienti pentru acea cafenea...

Dar daca oamenii nu stiu sa faca afaceri...

Lectia nr 2 de Anti-Business.

Ia-i clientului jucaria.


Aveam si eu o multumire cu noul meu iPhone... ma conectam pe ici pe colo la retele wireless. Intr-o locatie chiar ma bucuram ca pot sa ma conectez la o retea care stiam ca are acces cu plata. Cumva cei de la locatie au aflat ca ma pot conecta fara sa platesc cei 20 de lei pt accest internet (desi platesc cate 2000 - 3000 lei pe alte servicii)... imediat au remediat defectiunea... adica in 5 minute mi s-a cerut parola de acces etc.

Nu cred ca ii voi penaliza imediat pe cei care au acel hotel, dar internetul wireless este inclus in pretul altor servicii ... (adica aparent e gratuit).

Vom reveni...

No comments: