28 August 2008

Mi-e frica de oamenii care vor BMW sau despre un brand essence nedorit

Chiar mi-e frica de oamenii care vor BMW pentru ca BMW-ul a devenit un simbol social al parvenitismului. BMW-ul este urmat la o oarecare distanta de Mercedes si Audi.

Din pacate pentru detinatorii brandului BMW, in Romania BMW-ul a devenit "cardul de acces" in lumea celor care au castigat bani foarte usor, au o educatie similara cu a trenului (2 clase) si, daca se poate au castigat banii prin mijloace indoielnice din punct de vedere social.

BMW-ul si nu numai a devenit un "Must" in lumea cocalarilor si parvenitilor, in lumea frustratilor social si a celor care simt nevoia sa epateze.

Intr-o societate frustrata la nivel general mai bine de 50 de ani este normal ca fiecare sa isi doreasca sa ajunga la nivelul pe care il vad peste granite sau la TV cat mai repede. Totusi sa nu uitam ca dincolo de cortina de fier bogatia s-a acumulat in generatii, nu in 10-20 de ani.

De aceea facem credite pe 50 de ani si economie la hartie igienica... pentru a ne minti ca traim (macar pe intervale) la nivelul din vestul Europei.

BMW-ul a devenit, pentru mine, simbolul acelei categorii sociale cu care chiar nu vreau sa am de-a face. La oarecare distanta urmneaza Audi si Mercedes (care au scapat mai putin sifonate).

Acum cateva zile am avut o discutie cu un tanar de aproximativ 25 de ani care mi-a spus ca este foarte frustrat cand se duce la serviciu si in parcarea de la firma sunt doar Audi-uri si el are un Peugeot 307 (luat pe credit).... si ca vrea si el un Audi...

Paradoxul vietii este ca atunci cand esti tanar si in putere si vrei sa faci o groaza de lucruri faine nu ai bani, iar la maturitatea tarzie si la batranetze cand ai acumulat cate ceva nu prea mai ai chef si nici putere.

Ei bine, paradoxul in cazul tanarului de mai sus este ca desi ar putea face ceva la o varsta frumoasa, el vrea sa aiba Audi... cheia catre fericire... masina bengoasa la care nu iti permiti sa dai drumu la aerul conditionat pentru ca consuma prea mult.

Cu diferenta dintre o masina bengoasa si una normala te poti plimba 1-2 luni prin Europa ca turist facandu-ti multe din pofte.

Gandesc PICANT.... si ma bucur ca fac parte din minoritatea celor care Gandesc ... PICANT.

4 comments:

Carina said...

E normal ca oamenii sa-si doreasca un brand valoros, chiar daca brandul nu i se adreseaza. Dar ce se intampla cand acesti oameni ajung sa si detina un astfel de brand si se afiseaza cu el? Oare asta nu duce la scaderea valorii brandului? Daca in loc sa spui despre un brand ca e de lux sau ca e pentru oameni business sau mai stiu eu ce ajungi sa-l clasifici ca fiin al cocalarilor e destul de grav, nu? Si atunci care e solutia?

Nick Naumof said...

E foarte grav.

Solutia e sa aplici AntiMarketing :) sa eviti anumite audiente.

BMW nu este un brand de lux... este un brand premium, iar brand essence-ul este masina sport pe care o poti avea.

Audienta e alta decat cea creata in Romania...

Anonymous said...

O poti avea da..pentru ca multi vor doar sa se afiseze cu "marca" .Pe mobile.de se gasesc BMW-uri cu 400.000 km si la 5-6000 euro acestia sunt cocalarii care vor sa se afiseze. Eu nu i-as baga in aceeasi oala pe acei oameni de afaceri care isi cumpara bmw de la reprezentanta ,iau masina pe leasing etc..poate ei chiar sunt pasionati de masini si respecta calitatile acestei marci.

Nick Naumof said...

@ Radu

Cocalarii au si BMW-uri noi. Nu e vorba doar de Cocalarii de colt de strada, ci de parveniti si imbogatiti peste noapte cu IQ-ul cat nuca... vezi manelisti... ei nu au masini de 400.000 km, ci noi noutze, ultimul racnet.