26 January 2009

Ce vinzi: Batai de cap sau liniste ? - Esential in Marketing & Business

In momentul in care vinzi ceva - deci faci o afacere, trebuie sa iti pui intrebarea: Ce vand eu?
.
Poti vinde batai de cap. Sunt enorm de multe exemple de produse sau oferte care nu fac altceva decat sa dea batai de cap clientului. Imaginati-va ca ati cumparat un soft care ar trebui sa va eficientizeze activitatea in companie, dar de fapt nu face decat sa creasca "birocratia" sa faca luarea deciziilor mai dificila si angajatii mai nervosi. Toate astea se vor reflecta si in ceea ce face compania ta - in valoarea pe care o livreaza clientului.
.
Un alt exemplu este achizitionarea unei conexiuni la Internet, care pica, are probleme de interconectare etc. Cei care ti-au vandut serviciul de acces la Internet ti-au vandut batai de cap.
.
Pe de alta parte daca vinzi cuiva un termostat de ambianta (o scula care regleaza centrala termica astfel incat sa fie o anumita temperatura in camera), vinzi clientului tau mai putine batai de cap si economie la gaz.
.
Uitati-va la reclamatiile pe care le primiti sau la simplele apeluri la linia de suport. Ganditi-va ca acestea sunt de cele mai multe ori situatiile critice in care cineva nu a mai suportat si a sunat.
.
Voi ce vindeti?