3 April 2009

Branding C.A.C.A.

Brandurile ar trebui sa fie C.A.C.A.
.
Consistente
Autentice
Coerente
Armonioase
.
Consistenta brandurilor - Un brand nu inseamna doar niste perdele de fum. In spatele unui brand stau studii temeinice, un produs sau serviciu performant in raport cu nevoile, un sistem de distributie care sa raspunda dorintelor publicului tinta etc. Mult prea multe asa spuse branduri sunt de fapt niste mazgaleli care nu au nimic in spate, nu au consistenta.
.
Brandurile lipsite de consistenta sunt Minciuni si isi genereaza cifra de afaceri din inselarea clientilor.
.
Autenticitatea brandurilor - Autenticitatea brandurilor are trei linii mari de manifestare. Prima linie este cea a diferentierii reale fata de alte branduri concurente sau din alte categorii de produs. Nimeni nu vrea sa cumpere ABIBAS sau NIHE.
.
Un brand care este cam cum e concurentul sau, dar putin sau mai mult altfel nu este autentic. Cum spunea Guy Kawasaki - "Don't do better sameness".
.
A doua linie a autenticitatii tine de veridicitatea componentelor brandului si a comunicarii acestuia. Lipsa adevarului in branding este fatala.
.
Ganditi-va cum ar fi un brand de vin construit in jurul castelului Bran ? Ar fi complet fals pentru ca in zona Castelului Bran nu se cultiva vitza de vie.
.
A treia linie a autenticitatii vine din originalitatea continutului brandului. De foarte multe ori continutul unui brand nu este original, nu este creat de compania care detine brandul, este un fel de "plagiat" legal. (stiu ca e un oximoron).
.
Aici va dau exemplul PICANT unde trainingurile pe care le sustinem sunt scrise de cei care le sustin. Desigur ca exista o documentare, exista citate si definitii preluate, dar nu sunt licente de training cumparate si apoi recitate de un bun recitator. Am apelat la colaboratori specialisti pe domeniu pentru sustinerea trainingurilor pe domeniul in cauza.
.
Coerenta brandurilor - Corerenta tine de evolutia brandurilor pe o perioada indelungata de timp. Coerenta inseamna livrarea promisiunii brandului in mod constant. Coerenta tine si de comunicarea brandului - acesta trebuie sa comunice coerent in raport cu comunicarile precedente. Coerenta inseamna si mentinerea aceleiasi promisiuni si livrarea acestea.
.
Coerenta brandurilor nu inseamna lipsa scrimbarii, dar inseamna eliminiarea schimbarilor inutile, a acelor schimbari neobiective.
.
Armonia brandurilor - Armonia brandurilor se refera la coerenta interna a brandului, la imbinarea armonioasa si continua a elementelor componente ale brandului. Daca este un produs premium cu un design deosebit, atunci si ambalajul si chiar manualul produsului trebuie sa fie cu un design deosebit.
.
Armonia nu se refera strict la componenta vizuala a brandurilor. Armonia este necesara pentru a da un sentiment de soliditate brandului.
.
.
Pe 13 mai la Cluj-Napoca ne vedem la Zilele Marketingului cu o prezentare mai amanuntita despre branding.