10 June 2009

Banii si succesul in afaceri

Am 7 ani de proiecte antreprenoriale la activ si inca nu sunt un om bogat. Probabil ca si din cauza greselilor pe care le-am facut, dar din care am invatat multe.
.
Succesul in afaceri inseamna si succesul financiar. Pana la urma asta inseamna sa ai o afacere - sa produca bani si sa stea pe profit cat mai mult timp.
.
Totusi cred ca nu doar banii inseamna succes in afaceri. Nu sunt ipocrit sa spun ca nu conteaza banii, dar cred ca pe langa bani ar trebui sa insemne si altceva.
.
Ce inseamna acest "Altceva"? Probabil ca inseamna sa creezi valoare nu doar contabila, sa aduci beneficii reale celor care iti sunt clienti si nu numai. Inseamna sa iti sprijini clientii si comunitatea din care faci parte sa progreseze, sa se dezvolte. Inseamna sa acorzi sanse celor care nu o au, sa faci accesibil ceva ce nu este.
.
Tin minte ca intr-unul dintre discursurile lui Guy Kawasaki pe care le-am urmarit el a spus "Try to make meaning not money".
.
De fapt despre asta este un antreprenor, despre asta este o afacere - sa insemne ceva, sa faca ceva bun de pe urma caruia sa castige bani.
.
Nu stiu cand vom ajunge la acest nivel de gandire al antreprenorilor in Romania. Noi suntem foarte foarte orientati catre prezent, iar castigul rapid este unul dintre motoarele antreprenoriatului mioritic.
.
Spuneam la inceputul acestui post ca nu m-am imbogatit dupa 7 ani de proiecte antreprenoriale. Totusi am ce povesti ... ceea ce s-ar putea sa valoreze mult mai mult decat banii