13 September 2010

Cum e la facultate in Olanda

Dupa prima saptamana de cursuri m-am hotarat sa povestesc putin despre cum e la facultate aici in Olanda.
.
Noi aveam asteptari mari, chiar foarte mari in cazul meu. Totusi ceea ce am gasit aici nu a corespuns vagii noastre imagini despre facultatea in Olanda.
.
Ceea ce ne-a surprins pe amandoi este nivelul studentilor in general. Eu unul ma asteptam la mai mult. Acum nu vorbesc strict de ceilalti 14 colegi de la masterul de cercetare, ci mai degraba la cei 200+ de colegi de la Master of science in marketing management alaturi de care am cateva cursuri.
.
Acum comparativ cu atitudinea studentilor romani de la ASE din anii 2001 - 2005 cand am facut eu facultatea, cei din Olanda par a fi mai seriosi, dar nu cu mult mai mult.
.
Aici nu se chiuleste... sau nu masiv. La cursurile pe care le am cu cei de la MSc sunt sali pline si se sta inclusiv pe trepte sau chiar direct pe jos pentru ca sunt foarte multi studenti si vin la cursuri.
.
Profesorii... cei de aici au tot un singur cap ca si cei din Romania... Pana acum nu am cunoscut foarte multi, dar cei pe care i-am intalnit imi par foarte profesionisti si seriosi. Aici la Universitatea Erasmus se pare ca totul este bazat pe seriozitate si lucrurile par a fi asezate. Nimeni nu face exceptii, nimeni nu judeca dupa toana in care se afla si pe scurt regula e regula.
.
Am fost intrebat de o amica a mea - studenta in Romania - daca si aici se copiaza "la greu". Sa spunem ca din prima zi la toate masterele s-a comunicat clar: Plagiere (si nu copiere la examen) = exmatriculare. La unele programe s-a spus de mai multe ori in ziua introductiva, la mine ni s-a spus o singura data.
.
Calitatea cursurilor. Din cele 3 cursuri pe care le-am avut pana acum cel mai mult imi place "Consumer Behavior" aka comportamentul consumatorului unde profesorul este un super orator. Face un adevarat show la curs si parca iti intra in cap 3 sferturi din informatie direct de la curs. Daca cursurile domnului Nicolae Teodorescu ar fi avut macar un sfert din "savoarea" celui de aici poate as fi priceput si eu mai multe in anul III...
.
Pe scurt singura mare diferenta dintre experientele cu facultatea din Romania si cea din Olanda este SERIOZITATEA. Atat.... nimic in plus nimic in minus.