1 September 2010

Transportul in comun din Rotterdam

Aici transportul in comun se bazeaza pe tramvaie si metrou. Din experientele noastre, atat tramvaiele cat si metroul vin destul de repede si conexiunile sunt bune. Nici metroul si nici tramvaiele cu care am mers noi nu au fost aglomerate, ce e drept nu am fost cu ele la ore de varf.
.
Ceea ce este socant este pretul pentru transportul in comun. Cu tramvaiul am fost cred ca in total cam 8 statii schimband 2 tramvaie. Pretul unei calatorii cu tramvaiul timp de o ora - in care poti schimba cate tramvaie doresti - este de 2,5 euro... Cu metroul am mers 5 statii dus si 6 intors pentru care am platit 4,9 euro de persoana...
.
Ne-am gandit la varianta unui abonament lunar, iar pretul pentru zona centrala a Rotterdamului este de 42,5 euro pentru un abonament. Spun zona centrala pentru ca aici metroul conecteaza si doua dintre orasele lipide de Rotterdam la est si respectiv la vest. Cred ca si cu tramvaiele e similar.
.
Varianta masinii personale are o logica intr-o oarecare masura... daca nu trebuie sa parchezi. La noi in cartier parcarea costa 0,5 euro pentru 20 de minute. In zonele mai centrale costa 0,5 euro pentru 13 sau chiar 10 minute (in zona comerciala din centru).
.
Exista si permise de parcare de resedinta. Pentru cartierul in care stam noi ar fi 110 euro pe an, dar nu ne putem lua pentru ca masina este cu numere de Romania si nu o putem tine fara numere olandeze decat maxim 6 luni.
.
Parcarea gratuita este doar in zonele de periferie.